Persondatapolitik
Behandling af persondata
Hos HDC har vi brug for at indsamle persondata om vores kunder for at kunne håndtere ordrer og kommunikation med kunder på en fornuftig måde. I denne Online Data Politik kan du læse mere om bl.a. hvilke informationer vi indsamler, til hvilket formål og hvordan de bliver brugt, samt de registreredes rettigheder.
Dataansvarlig
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af persondata, eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder som registreret, kan du kontakt Lone Christensen på lone@hdcstorkoekken.dk
Hvilke persondata indsamler vi?
Når du bruger vores hjemmeside www.hdcstorkoekken.dk indsamler vi de persondata du indtaster, altså navn, e-mail, adresse og telefonnummer. Ligeledes indsamler vi data om, hvilke varer du lægger i din kurv, samt hvilke varer du køber, hvornår du køber dem og til hvilken pris. Disse informationer bliver opbevaret samlet som kundeprofil. Hvis du opretter en profil hos os med adgangskode eller tilmelder dig vores nyhedsbrev, bliver disse informationer ligeledes gemt som en kundeprofil eller lagt til den eksisterende profil.
Formålet med databehandling
Vi indsamler og opbevarer persondata som navn og kontaktinformation på vores kunder for at kunne behandle ordre, levere varerne til det valgte leveringsted samt kommunikere med dig som kunde, hvi der skulle være spørgsmål eller problemer med en ordre.
Vi indsamler og opbevarer information om hvilke varer, der er købt, hvornår de er købt og til hvilken pris for ar kunne give en god kundeservice og leve op til kundens fortrydelses- og reklamationsret. Vi opbevarer ligeledes denne information for at kunne kontakte kunden, hvis der skulle opstå behov for efterfølgende kommunikation f.eks. behov for at give yderligere information om produktet, information om ændringer i forbindelse med events, problemer med produktet så som produktionsfejl og rettelser samt for at kunne bede vores kunder om feedback på vores produkter og kundeservice.
Hvis du beder om at modtager nyhedsbrev fra os, bruger vi ligeledes kontaktinformation til at sende nyhedsbrev, og vi bruger information om tidligere køb til at målrette vores indhold og vise relevant markedsføring. E-mailmarkedsføring kræver særskilt og aktivt samtykke og vi sender derfor kun nyhedsbrev til kunder, der aktivt tilmelder sig vores nyhedsbrev. Dette samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage både via kundeprofilen på vores side eller via et link i bunden af hvert nyhedsbrev.
Periode for databehandling
Overnævnte persondata, som indsamles via vores hjemmeside, bliver opbevaret som kundeprofil på ubestemt tid, eller til den registrerede beder om at blive glemt. Det er relevant for HDC at beholde data på ubestemt tid, da vi tilbyder vores kunder services, som løber på ubestemt tid og som vi derfor har brug for denne data for at kunne levere.
Hvis en kunde ikke længere ønsker, at vi opbevarer persondate, efterkommer vi naturligvis kundens ret til at få sin persondata slettet, se mere i afsnittet om registreredes rettigheder herunder.
Lovlighed
Ifølge persondataforordningen gældende fra 25 maj 2018 er den type persondata, vi behandler om vores kunder i gruppen ”almindelige persondata”. Disse data kan lovligt behandles, når der er givet samtykke. på vores hjemmeside er det derfor kun muligt at gå til betalingssiden og indtaste persondata, efter kunden aktivt har givet samtykke til denne Online Data Politik og at vi må behandle persondata. Ved at sikre dette samtykke samt informere om vores Data Politik, har vi således lovgrundlag for at behandle persondata om vores kunder.
Opbevaring af persondata og samtykke
Overførsel til tredjeparter
Vi deler kun persondata med tredjeparter i det omfang, det er nødvendigt for at behandle kundens ordre og yde kundeservice, samt for at få vores hjemmeside og dens funktion til at fungere
Som nævnt i det foregående afsnit, deler vi persondata med Prestashop, da persondata bliver indsamlet og opbevaret i back-enden til vores hjemmeside som administreres af Prestashop